Bezpieczny wyjazd na caravaning nie jest możliwy bez odpowiednich opon. Właściwie dobrane opony do kampera zapewnią nie tylko parametry jezdne przekładające się na pewny dojazd do celu. Cechują się również rozwiązaniami zapewniającymi wytrzymałość niezbędną podczas dłuższych postojów pod obciążeniem. Jakie opony najlepiej sprawdzą się w samochodach kempingowych?
Jak rozpoznać opony do kamperów?
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych kwestii związanych z oponami, warto zwracać uwagę na odpowiednie oznaczenia opon. Opony do kamperów są oznaczane symbolem CP (fr. Camping Pneu). Pomocne mogą być również nazwy konkretnych modeli – aby jednoznacznie wskazać, że dany model jest przeznaczony do aut kempingowych, producenci umieszczają w ich nazwie wyrazy takie jak „camping” czy „camper”.
Letnie i całoroczne modele przygotowane do użytku w kamperach można znaleźć w ofercie znanych producentów. Przykładem mogą być opony Continental: letni model Continental Vanco Camper oraz całoroczny Continental VanContact Camper. Odpowiednie mogą być także opony Michelin i cieszący się uznaniem całoroczny model CrossClimate Camping.

Jakie opony do kampera na sezon zimowy?
Sytuacja komplikuje się nieco, w przypadku zimowych opon do kamperów. Zimowy caravaning nie jest jeszcze na tyle popularny, żeby producenci opon dostrzegli w tym odpowiednio duży rynek. Dlatego jeżeli w sezonie zimowym poruszamy się kamperem w wymagających warunkach, które są zbyt dużym wyzwaniem dla opon całorocznych, należy postawić na opony zimowe do samochodów dostawczych. Wśród polecanych modeli wymienia się m.in. opony Bridgestone Blizzak W810 oraz Falken Eurowinter Van01. Przed wyjazdem należy pamiętać również o zaopatrzeniu się w łańcuchy na koła, które mogą okazać się niezbędne na niektórych odcinkach dróg.
Czym różnią się opony do kamperów od klasycznych opon dostawczych?
Opony dostawcze oznaczane są literą „C”. Pomimo iż dysponują one wzmocnieniami niezbędnymi do przewozu dużych obciążeń, to opony „CP” są od nich lepiej przystosowane do długich postojów pod obciążeniem. Auta dostawcze są w trakcie postoju rozładowane i nie wymagają wzmocnień takich jak te stosowane w oponach CP. Dlatego jeżeli w sezonie zimowym wybieramy się czasem kamperem w góry, co wymaga opon zimowych odpowiedniej klasy, lepiej pamiętać o rozładowaniu go, gdy wrócimy z wycieczki. Jeżeli natomiast w sezonie zimowym poruszamy się wyłącznie w umiarkowanych warunkach, to bardziej wytrzymałym rozwiązaniem będą opony całoroczne do aut kempingowych.